Fandt et hul i markedet: Vækst på 900 % på ét år

Michael Rosendal og Simple Homes ved Fredericia har transformeret den klassiske skurvogn til en komplet minibolig til private. På ét år har han gennem enkel digital markedsføring skabt en virksomhed med 10 ansatte, 200 vogne og en efterspørgsel, som gør det svært at følge med.

Simplehomes

Michael Rosendal har med sin virksomhed Simple Homes ved Fredericia gjort det, som mange iværksættere drømmer om.

Han så et hul i markedet, bruger få midler på markedsføring og står i dag med 10 ansatte og en vækst, der sidste år eksploderede med 900 procent.

- Det var nødvendigt, at jeg gik fuld tid ind på det her, for jeg kunne godt se, at det lige pludselig gik meget stærkt, siger Michael Rosendal, som indtil januar 2019 også havde gang i et ejendomsselskab og en selvstændig montørvirksomhed.

Nøgler til private

Det hul i markedet, som Simple Homes har fundet, er hele det private kundesegment. Skurvogne er normalt noget, som er placeret på byggepladser, men Michael Rosendal øjnede alle de private, som enten er i gang med at renovere deres hus eller bygge nyt og mangler tag over hovedet i den periode.

- Mange kan ikke overskue en sådan lang byggeproces, og de kan omvendt heller ikke bo i en skurvogn uden ordentlige faciliteter i mange måneder. Vi laver letvogne som er velindrettede hjem, siger Michael Rosendal, som nu har 200 letvogne, der ruller ud som miniboliger med stue med sofa, stor fladskærm, køkken, værelser og bad.

- Vi kan ikke følge med efterspørgslen, selv om vi køber flere vogne ind hver uge, siger Michael Rosendal.

Simpel markedsføring

At det på ét år er lykkedes at skabe en vækst på 900 procent, skyldes ikke mindst, at Simple Homes gennem en klar digital markedsføringsstrategi har fundet vej til kunderne. Platformene hedder Facebook og Instagram.

- Vi fortæller private, som er i gang med byggeri, at den her mulighed eksisterer. Og når de først er opmærksomme på den, så er der ikke lang vej til salget i form af udlejning, siger Michael Rosendal, der i 2019 også fik en investor med og dermed kapital til at gå fra 20 til 200 letvogne.

Gennem Erhvervshus Sydjylland har han samtidig fundet vej til tilbuddet SMV Digital, som skal sikre digitalisering på flere områder i forretningen.

- Digitalisering er nøglen til høj effektivitet og god service. Nu er vi i gang med at digitalisere vores processer med alt lige fra udsendelse og modtagelse af lejekontrakter til kalenderstyring.

Væk med tunnelsynet

Dét at kunne gribe ud efter uvildig sparring, som ikke koster en krone, gennem den lokale erhvervsservice og landets erhvervshuse, ser Michael Rosendal som en stor gevinst.

- Når vi ekspanderer så voldsomt, så bliver det meget nemt et tunnelsyn, hvor det bare handler om at følge med, siger han og fortsætter.

- For mig er det en stor hjælp, at der er en forretningsudvikler, som kigger med på det strategiske plan. Jeg er blevet anbefalet, at vi i 2020 har fokus på organisk vækst, så vi sikrer, at hele organisationen kan følge med den fortsatte vækst. På den måde tvinges jeg til at kigge på alle led i min forretning og sikre en sund udvikling.

SMV Digital øger effektivteten for Simple Homes

SMV:Digital er etableret med regeringens Strategi for Danmarks digitale vækst og har til formål at fremme digitalisering og e-handel blandt små og mellemstore virksomheder fra alle erhverv i Danmark. Programmet løber i perioden 2018-2021.

Besøg smvdigital.dk for mere information

Sidst opdateret: 20.02.2020