Gå til sidens indhold

Indhold er hentet

Indhold er hentet

Case

”Jeg har stolet på mine døtres mavefornemmelse”

Hanne Schmidt Paulsen og døtrene Sabrina og Christina fra Tjæreborg har en klar og ambitiøs digital strategi for deres to webshops, der sælger tøj på nettet.

Indhold er hentet

Et utal af iværksættere forsøger hver dag at knække koden til at få kunder til at få øjnene op for deres attraktive produkter på webshoppen.

Vil du have en historie om nogen, som har succes på den front, så er det værd at stoppe op ved døtrene Sabrina og Christina Schmidt Paulsen og deres mor Hanne fra Tjæreborg. For fem år siden købte de webshoppen fashionbystrand.com. Webshoppen solgte på det tidspunkt for under 3 millioner kroner om året. I dag er den årlige omsætning på 26-27 millioner kroner.

Indhold er hentet

– Jeg har stolet på mine døtres mavefornemmelse, siger Hanne Schmidt Paulsen, der oprindeligt kommer fra finansverdenen og et arbejdsliv som bogholder.

Det var hendes datter Sabrina, der arbejdede i tøjbranchen som grafisk koordinator, der en aften fortalte sin mor om, at fashionbystrand.com var til salg. Hun drømte om at købe det, men tænkte det var urealistisk.

Mor Hanne lyttede og fandt lommeregneren frem. Et halvt år efter – i 2018 – var der underskrevet købskontrakt.

”Jeg vil have dig med!” lød beskeden fra Sabrina til sin mor.

Samler familien

Hanne Schmidt Paulsen, som ellers taler med en vestjysk ro i stemmen, beskriver det som en rejse, der konstant er i vækst. Siden er datteren Christina også kommet med i foretagendet, der i dag har 14 ansatte, og hvor både Hannes mand, farmor og mormor samt to svigersønner også træder til, når der er brug for deres hjælp.

– Det er en livsstil for os, og for mig er det da fantastisk at få lov til at være med i det, som mine døtre skaber, siger Hanne Schmidt Paulsen, hvis virksomhed tidligere i år var nomineret til Den Sydjyske Erhvervspris i kategorien digitalisering og endte i finalefeltet.

– Det var vi utrolig stolte af. For os er det altid dejligt, når nogen påskønner vores ihærdighed.

Den digitale succes

Udover fashionbystrand.com så ejer familien i dag også mulieres.dk. Forretningskonceptet består af indkøb og salg af populære danske fashion brands, samtidig med, at de netop har lanceret deres eget brand INA Copenhagen, som ChristINA designer fra sit hjem i København, deraf navnet.

Hanne Schmidt Paulsen og døtrene vidste fra dag ét, at de opererer på et marked, hvor der er store aktører med helt andre muskler, end de kan præstere. Men det har ikke skræmt dem. I Tjæreborg handler det om personligt nærvær i en digital verden.

– Jeg er ikke i tvivl om, at vi vinder på at være mere personlige. Vi gør meget ud af billeder og videoer med varme og på at være tæt på i kundekontakten, siger Hanne Schmidt Paulsen, der ser sine to døtre og de øvrige unge medarbejdere i virksomheder hele tiden afsøge nye veje.

– I dag har vi 220.000 følgere, siger Hanne Schmidt Paulsen.

En klar strategi

I fem år har Esbjerg-teamet arbejdet med en ambitiøs digital strategi. De er på Facebook, Instagram og TikTok. De benytter sig af nyhedsbreve, Google Ads, Influencer marketing, SEO-optimering, Youtube og Live shopping en aften om ugen på både Facebook og Instagram.

– Vi prøver hele tiden nye initiativer for at se, hvad der giver den bedste forretning, og hvordan vi når længst ud, siger Hanne Schmidt Paulsen og understreger, at IT-sikkerhed samt digitalisering af webshop, lager- og forsendelsessystem er en del af den digitale udvikling.

Next step Norge

Nu er familievirksomheden klar til næste step, og har netop etableret sig på det norske marked.

– Vi er ved nu ved at indhente en masse data og læring om norsk kundeadfærd. Vi har brug for solid viden, inden vi ruller vores markedsførings setup ud, siger Hanne Schmidt Paulsen, der løbende rækker ud efter sparring fra bl.a. Erhvervshus Sydjylland.

– Det er en kæmpe hjælp. Både fordi de har et stort netværk og kan henvise os til eksperter, der kan hjælpe os, og fordi de besidder en masse brugbar viden, for eksempel om, hvordan vi kommer ind på det norske marked, slutter hun.

Indhold er hentet

Har du også digitale ambitioner?

Søg tilskud til fx automatisering eller e-handel og få rådgivning gennem SMV:Digital.

Se kommende puljer her