Indhold er hentet
Hokus pokus - digitalisering
Digitalisering er ikke et magisk trylleord, der automatisk gør virksomheder rigere. Succesen med digitale tiltag afhænger af, at virksomheden har et klart og veldefineret projekt, som er forankret i forretningsstrategien. Det er budskabet fra erhvervshusets Torben Schwartz.
Indhold er hentet
15.09.2019
For mange virksomheder fremstår digitalisering som lidt af et trylleord, der bliver sagt igen og igen, uden at det nogensinde står klart, hvad der konkret ligger i det.
Det vil forretningsudvikler fra Erhvervshus Sydjylland, Torben Schwartz, forsøge at gøre op med, når han giver sparring til virksomhederne.
”Det er vigtigt for virksomheder at tænke i digitalisering og gøre digitale tiltag, men hvis ikke der er nogen forretningsmæssig forankring, så risikerer man at løbe forgæves,” siger Torben Schwartz.
Forretningsmæssig værdi
Oplæggets fokus er at skabe et strategisk udgangspunkt for virksomheder, der ikke bare skaber effekt nu og her.
”Jeg håber, at oplægget omkring det at arbejde med en handlingsorienteret strategi, giver virksomhederne et billede af både den kortsigtede og langsigtede værdi,” lyder det fra forretningsudvikleren, der samtidig understreger, at det er her, Erhvervshus Sydjylland kan hjælpe virksomhederne.
Med sparring, investering og en række programmer, bl.a. til digitalisering af virksomheden, hvor der er værdifuld medfinansiering kan det sydjyske erhvervshus desuden bidrage til, at strategien kommer på skinner.
Indhold er hentet
Digitalisering i bidder
Der er særligt fire områder inden for digitalisering, man som virksomhed bør undersøge nærmere, påpeger Torben Schwartz.
- Digital markedsføring
- Digitalisering af forretningsprocesser og administrationen
- Digitalisering af produkter
- Servitization – integration af service i produkter, bl.a. gennem digitalisering