Indhold er hentet
Det handler om at forstå kulturen
"Det tyske marked krævede kulturforståelse," siger Christina fra Energy Cool i Fredericia. Hendes tilgang har åbnet døre til nye kunder.
Indhold er hentet
Christina Lund Andersen, COO i Fredericia-virksomheden Energy Cool, har kæmpet for at etablere virksomhedens eksport til Tyskland. Efter et udfordrende år, hvor tålmodighed og forståelse for den tyske kultur var afgørende, har hun nu knækket koden til markedet.
Som en ung mor og studerende har hun navigeret i en karriere, hvor hendes værdier og beslutsomhed har spillet en central rolle. Energy Cool specialiserer sig i energisparende køleløsninger til datacentre, og virksomheden har oplevet betydelig vækst med et overskud på 4,28 millioner kroner i seneste regnskab.
Christina fremhæver vigtigheden af at forstå kundernes behov, og hendes strategi har inkluderet at ansætte en sælger med kulturel viden for at få fodfæste i Tyskland. Med store planer for fremtiden ønsker hun at udvide produktionen til 25 fabrikker i 15 lande inden 2030.
Læs hele artiklen her, som viderebringes efter aftale med Erhverv+.
Indhold er hentet
Har du planer om et nyt marked?
Deltag i gratis Go2Market workshops og få inspiration og værktøjer til at lykkes med din eksport.

