Indhold er hentet
Cafeu revolutionerer kaffeautomater
Esbjerg-virksomhedens digitale løsninger sikrer effektiv fjernsupport, automatisk genbestilling og reduceret miljøpåvirkning.
Indhold er hentet
På mange af landets arbejdspladser er kaffekoppen i dag rørt med digitalisering. Esbjerg-virksomheden Cafeu, der leverer kaffeautomater til landets arbejdspladser, har haft stor succes med deres digitale løsninger.
Kundefokus og teknologi går hånd i hånd
Virksomheden kan i dag fjernsupportere kaffeautomaterne og dermed sikre minimale nedbrud samt modtage automatisk produktbestilling, så kunderne ikke løber tør for kaffe. Digitaliseringen har også en grøn effekt, da der er færre ture på landevejene til service og reparation og dermed mindre forbrug af brændstof.
Indhold er hentet
Steffan Tobiesen, direktør i Cafeu, som i dag har 16 ansatte, er begejstret.
– Vi er optaget af kundernes ønsker og behov, siger han og nævner, at Cafeu kun har 0,89 servicesager pr. maskine om året, hvor det for andre i branchen typisk ligger på 3-4 servicesager.
Med digitaliseringen af vores produkter kan vi levere hurtigere service og gøre det mere bæredygtigt.
Michaela Andersen, COO for Innovation Hub Tech i Dandy Business Park, roser Cafeu for deres innovative brug af IoT-teknologi, som gør det muligt at servicere kunder på afstand og automatisk modtage beskeder om vareforsendelser. Med støtte fra Innovationsfonden har Cafeu udviklet ny teknologi, der optimerer arbejdsflowet og fremmer den grønne omstilling.
Cafeu har netop vundet Den Sydjyske Erhvervspris for deres innovative digitale løsninger, hvilket understreger virksomhedens førerposition inden for digitalisering i branchen.
Indhold er hentet
Den digitale brygning fortsætter
Cafeu har indtil nu investeret tusinder af timer i digitalisering. De mærker, at investeringen styrker konkurrenceevnen og er ikke i tvivl om, at pengene tjener sig ind. Men Cafeu er ikke færdig med digitale tiltag.
– Vi er kun lige begyndt. Vi har stort fokus på øget brug af data til optimering af driften og til at reducere antallet af servicesager yderligere, siger Steffan Tobiesen.
Lokal begejstring
Hos Business Esbjerg vækker det selvsagt begejstring, at en lokal virksomhed har succes.
– Cafeu er en super interessant virksomhed. De tænker utraditionelt og innovativt i digitaliseringen af deres produkter og services. De er et eksempel på, at digitalisering kan bringe dig endnu tættere på dine kunder. Vi vil rigtig gerne have, at flere virksomheder øger fokus på de digitale muligheder. På den måde er Cafeu en god inspiration for andre virksomheder, siger Karsten Rieder, direktør, Business Esbjerg.